سلام لیدا خانوم به نظر شما بررسی تست های سنوات پیشین ادبیات در مبحث همین آرایه ها ، میتونه یه تسلط خوب به من بده؟ همیشه تست های آرایه رو تو تموم آزمونها کنار میذارم. اما همه میگن آرایه خیلی راحتتر از قرابت معنایی و ... هست ! کتاب تست ادبیات هم همه موضوعات رو دارم غیر از آرایه. چون خیلی باهاش تووو نیستم و یه جورایی چشم دیدنش رو ندارم...
۳۰ مهر ۹۴، ۲۰:۰۶
پاسخ:
سلام!! آره ولی قبلش از رو نشر الگو مطالعه کن بعد میتونی از تستای کنکور استفاده کنی!! با رد گزینه راحت میشه به جواب رسید یه سری ترتیب داره طبق اون رعایت کنی فوری به جواب میرسی تو پست پپج یکی مونده به آخر یا آخر که روش ادبیات رو توضیح داده بودم برا آرایه راهشو گفتم اجراش کنی نتیجه میگیری!!! آرایه خوبه مخصوصا اون سوال چینشی که مثل پازل هستش!!! براش زمان بذار ارزش داره!! موفق باشی
راستی لیدا خانوم ؛ بر اساس تجربیات شما ، من واسه هدفگذاری آزمون بعدیم ، در مورد دروسی که ضعیف هستم ( حدود 20% ) از کدوم سیستم استفاده کنم و باهاش جلو برم؟ 2-4-6 خوبه یا 3-5-7 ؟
2-4-6 یعنی آزمون اول 20 درصد ، آزمون بعد 40 درصد و آزمون بعدی 60 درصد هدفگذاری بشن...
حالا من نمیدونم با 3-5-7 جلو برم ( یعنی فشار بیشتری روی اون درس اعمال کنم ) یا اینکه با 20 درصد شروع کنم و در نهایت روی 60 درصد حفظش کنم ( همون سیستم 2-4-6 )
در ضمن شما در نظر بگیرید که من این سیستم رو میخوام واسه ریاضی/فیزیک اعمال کنم... نه واسه زیست و شیمی.
۱ آبان ۹۴، ۱۶:۰۵
پاسخ:
هدفگذاری آزمون خیلی شخصیه بستگی داره چقد خونده باشی , چقد تست زده باشی , نقاط قوت و ضعفت چی باشه و.....برا دروس ضعیف باید کم کم درصد رو برد بالا!!! به نظر من اگه درسی رو مشکل داری بهتره یه حجمی از مباحث رو انتخاب کنی و بخونی نه همشو و بعد سرجلسه همون مقدار رو حل کنی حالا مثلا اگه 1/3 رو خوندی میتونی 30% تقریبا بزنی!!! من نمیگم کدوم از اینایی که گفتید درسته یا غلط اما هدفگذاری تون جوری باشه که بگید مثلا من یه درسی رو رسیدم به برنامه حالا میخوام برم سرجلسه 75% بزنم خب از پس باید از 20 تا سوال 15 تا درست بزنم مثلا تو 15 دقیقه و......این راه خوبیه برا پیشرفت!!! هر درس فرق میکنه شما ببین سری قبل چه تراز و درصدی آوردی و کجاها مشکلی داری بعد مثلا یه درصد رو میتونی ملاک قرار بدی!! موفق باشی
بر بارهای مثبت در نزدیکی رساناهای خنثی نیروی ربایش الکتریکی در جهت نارسانا وارد میشود.
ب نظر من باید بگه خلاف جهت
۱ آبان ۹۴، ۱۴:۳۷
پاسخ:
سلام!! نظر من اینکه چون تو نارسانا بار تکون نمیخوره و ذره دارای بار مثبت هم سنگینه و جابجا نمیشه این جمله میتونه درست باشه ولی خب چون من این فصلا رو هنوز نخوندم مطمئن نیستم باید از یه دبیر بپرسی تا جواب نهایی رو بت بده!! موفق باشی
لیدا خانوم اون سیستم افزایش تراز شوخی و مسخره نبود از یه مقاله ی مشاوره ای از آقای قلم چی ذکرش کردم. اگه میدونستم در موردش اطلاعی ندارید و ممکنه تصور کنید دارم مسخره بازی در میارم اصلا نمی پرسیدم تا ناراحت نشید.
۱ آبان ۹۴، ۱۶:۰۹
پاسخ:
من که نگفتم شوخیه من جواب کامنت قبلی رو داده بودم اما انگاری ذخیره نشده بود الان که این کامنتون رو دیدم چک کردم دیدم ذخیره نشده دوباره جواب دادم و ثبت شد!! خیر من همچین فکری نکردم و ناراحت نشدم و به تک تک سوالاتون جواب دادم اون سوال قبلی تون هم الان میتونید ببینید جوابش رو!! موفق باشین
لیدا خانوم عزیز سوء تفاهم شد... (: آره حق با شماس اون موقع جوابش نیومده بود. شما سوالای زیرش رو پاسخ داده بودید ولی جواب سوال من به دلیل همون نقص فنی که گفتید نمایان نشده بود...منم فک کردم ناراحتتون کردم !!! مرسی جواب طولانی ای هم دادید ممنون وقت گذاشتید (:
۱ آبان ۹۴، ۲۱:۲۶
پاسخ:
مشکلی نیست !!!یکی دوبار این اتفاق افتاده که دوباره بعدا جواب دادم!! نه من ناراحت نشدم!! خواهش میکنم!!!
سلام.دوستان میشه راهنمایی کنید ؟تو مدرسه ما به علت کمبود معلم برنامه ما بعد ظهر چیده شده و از سه شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعداز ظهر کلاس داریم و بعد از اینکه میام خونه انقدر خستم که واقعا هیچ انرژی برا درس خوندن ندارم .بنظرشما چکارکنم ؟مدرسه رو عوض کنم؟(البته دبیرای تقریبا خوبی داریم اما برناممون خیلی سنگین هست) بطوری که تو این هفته دو سه درس بیشتر نتوستم بخونم
۲ آبان ۹۴، ۱۰:۴۵
پاسخ:
سلام!! باید برنامتو با برنامه مدرسه تنظیم کنی!!روزای دیگه اگه خونه ای عادی بخون اما روزای مدرسه یه 3-2 ساعت بعدش دوباره شروع کن خوندن تا آخر شب!!درکت میکنم که چی میگی اما باید باش ساخت الان جابجایی مدرسه کار درستی نیست!!
لیدا خانوم عزیز سلام مجدّد خدمتتون... شما در مورد "نحوه" ی ثبت نام در طرح ترمیم معدل اطلاعی دارید؟ سایت رسمی آموزش و پرورش ، که خبر تصویب شدن این طرح رو منتشر کرده ، متاسفانه توضیحاتی پیرامون ضوابط و مراحل ثبت نام درش رو ارائه نداده ....
( فقط لطف کرده نوشته پولیه و تمام مکافاتش هم گردن خودتونه !!!! )
۲ آبان ۹۴، ۱۰:۴۹
پاسخ:
سلام!! بله این طرح تصویب شده اما به احتمال زیاد برا داوطلبای کنکور 95 اجرا نمیشه!! بچه ها میتونند از 1 درس تا همه درس ها رو اگه دوست داشتند شرکت کنند و هر نمره ای که بالاتر بود رو برا کنکورشون حساب میکنند!! هزینه هر آزمون 25 تومان!!! که میتونند دی , خرداد , شهریور امتحان بدند!!یه شانس خوبه برا اونایی که میخواهند جبران کنند
لیدا توی جواب چن تا تست نشرالگو نوشته ک پادتن ها دفاع غیر اختصاصی را با ماکروفاژ فعال میکند.یعنی چی؟
سوال بعدی چرا پرفورین ب طور غیر مستقیم میتونه سلول الوده ب میکروب رو از بین ببره؟؟ اصلا مگه سلول ویروس و سرطانی رو از بین نمی بره ، میکروب از کجا اومد دیگه!
۳ آبان ۹۴، ۱۴:۰۱
پاسخ:
سلام! خواهش میکنم!! این سوال دومی رو ما تابستون هم بحثش رو کردیم فک کنم تو جزوه دکتر جوادی هم بود ببین میکروب ها خودشون اقسام دارن که ویروس هم جز اوناس پس غیرمستقیم نقش داره!! اما اون فعال کردن فک کنم منظورش ینی اینکه انجام میدن و مشارکتی هستش!!
تفسیر میتونه این باشه: در فصل ایمنی ، یه شکل کشیده که پادتن و ماکروفاژ رو در حال همکاری با همدیگه نشون میده. میدونیم که ماکروفاژ فقط در بافت حضور داره و هرگز وارد خون نمیشه ؛ پس اون پادتن ها در "بافت" هستن نه در خون. پادتن ها در اصل به ایمنی همورال (دفاع اختصاصی) تعلق دارن ، اما در این شکل ، از محل اصلی انجام وظیفه ی خودشون ( خون) خارح شدن و به بافت اومدن. پس قطعا نــمیتونن در حال دفاع از بدن به صورت "اختصاصی" باشن. بلکه به کمک ماکروفاژ ، دفاع " غیر اختصاصی" رو به انجام می رسونند.... ( این ماکروفاژ هم مثل پادتن منافقه ! هم تو دفاع غیر اختصاصی هست مثل پاسخ التهابی
، و هم تو دفاع اختصاصی حضور داره : به عنوان دستیار T کشنده در مقابله با سلول های سرطانی)
این زندگی چه ارزشی داره ؟ ): چنتا سوال رو به دو سه تا استاد تافل و ... زبان نشون دادم هرکدوم نظرات مختلف و متفاوت دادن... واقعا اینجور سوالات اگه تو کنکور مطرح بشن اصلا نمیشه سراغشون رفت... باید قیدشو زد طراح بی رحم و خون خوار که براش مهم نیست ما دلمون میخواد 100 بزنیم و براش انصافا هم خوب تلاش کردیم... این سوالات رو لطفا بررسی کنید...پاسخ کلیدیش رو لطفا قرار بدید...امیدوارم لااقل نظرات شما ها مثل خودم باشه. اون اساتید اصلا تو عمرشون کتب انگلیسی متوسطه رو ورق هم نزدن...آراء شما قابل اعتماد تره...
پیوند عضو ممکنه موفقیت آمیز انجام نشه...مثلا با رد پیوند عضو مواجه بشیم که علتش : سیستم ایمنی شخص گیرنده ، پروتئین های سطح "سلول" های عضو اهدایی رو به عنوان آنتی ژن فرض میکنه و به اون "سلول" حمله میکنه... بنابراین ، ایمنی "سلولی" نقش داره نه ایمنی همورال...
البته لازم به ذکره که سیستم ایمنی مرض نداره به عضو اهدایی حمله کنه !! بلکه چون نوع پروتئین های سطح سلول های عضو اهدایی ( از نظر نوع-تعداد-ترتیب آمینواسید هاش) با نوع پروتئین های سطح سلول های عضو خود شخص گیرنده ، متفاوت هست...پس برای دستگاه ایمنی بیگانه تلقی میشه...
پاسخهای من هم دقیقا مثل شما بود ولی کلید آزمون رو که نگاه کردم دیدم دوتاش رو نادرست زدم !!! طراح که نظرش فوق نظر هاست !! اینجوری پاسخ داده :
1) 4 3) 1
توجیهش رو نتونستم پیدا کنم...اون استاد ها ! هم هرکدوم یه نظر داشتن...گیج شدم
۴ آبان ۹۴، ۲۱:۴۱
پاسخ:
سوال اول که هم از رو معنی میشه گفت و اینکه بعدش ing داره میشه while !!! اون سوال سوم هم با توجه به spend میشه گفت حرف اضافه اون on!!!! نمیدونم اما من فک میکنم اینا درسته!!! سوالایی این مدلی مطمئن باش تو کنکور اگه بیاد حذف میشه!!
با این حساب ، این زندگی ارزش داره (: اما مشکل بعدی....نمیدونم اسمشو چی بذارم... " خان دوّم " !
کتاب شیمی دوم چاپ 92 جدول تناوبیش واقعا مسخرس...
لانتان و اکتان رو برداشته گذاشته پایین جدول...جاشون دو تا عنصر از آخر تناوب های پایین کاشته... عدد اتمی در تناوب 6 ، یهو از 56 می پره به 71 و در تناوب 7 ، از 88 می پره به 103
بعید می دونم مندلیف حلالشون کنه ... این زندگی چه ارزشی داره ؟ ):
۴ آبان ۹۴، ۲۳:۳۲
پاسخ:
این زندگی خیلی ارزش داره ما اومدیم که کارای مهمی انجام بدیم پس باید بجنگیم تا به اهدافمون برسیم!!!
MAli.جواب اون سوال زیست که دادی رودیدم خیلی اوکی بود...
منم یه سوال دارم ازت تهویه هوادرشش پرندگان درهنگام بازدم هست یادم یا هردو؟؟؟؟
لیدای عزیزتوام کمکم میکنی؟؟؟
کلاتوفصل تنفس خیلی مشکل دارم چون همش توهمه ی کتاب تستی هام نظرات باهم فرق میکنن حتی سوالات کنکور؟؟؟ !!!!!
۴ آبان ۹۴، ۲۳:۳۵
پاسخ:
سلام!! مائده جان من تازه امروز فصل گوارش رو تموم کردم فردا بازم باید یه تیکه رو دوباره بخونم هنوز به فصل5 نرسیدم!! خوندم حتما سوالت رو جواب میدم!!! امیدوارم اونایی که خوندن بیان و لطف کنن جواب بدن و کمک کنن!! فصلایی که مشکل داری رو 3-4تیکه کن و بخون که براش بیشتر تایم بذاری و عمیق تر بخونی تا حل شه اشکالاتت!! موفق باشی
ببین عزیزم مشکلم اینه که توتستای کتابای مختلف کلی تناقض میبینم توفصل۵ شمااینطورنبودید؟؟؟؟
۵ آبان ۹۴، ۱۴:۴۵
پاسخ:
توی زیست از چنتا منبع استفاده نکن چون سلیقه ای تالیف شدن و تناقض دارن!! هرچی کتاب گفته باشه قبوله!!با یک منبع برو جلو!!! برای تکمیلی هم سوالای آزمونای موسسات مختلف رو تو این چند سال اخیر و کنکور ها رو بررسی کن!!
سلام و خسته نباشید دوستان سوال مائده خانووم جوابش خیلی واضحه تهویه هوا باید همیشه صورت بگیره چون متابولیسم سلولها باید مداوم باشه پس نیاز به خون اکسیژن دارن پس باید همیشه در حال تهویه باشه
اگه حرفم رو باور ندارید بهتره به این سایت یه سری بزنید پر از انیمیشن تنفسه عالی و درجه یک
به همه توصیه میشه :) http://people.eku.edu/ritchisong/birdrespiration.html
سلام...راستش چیزی که تشخیص پاسخ صحیح این سوال رو با مشکل مواجه میکنه و سبب میشه تا کتب مختلف نظرات گوناگون داشته باشن ، اینه که در پرنده ، هوایی که در مرحله ی دم وارد بدن میشه ، طی 2 مرحله ( نه به صورت یک جا ) درون شش جای میگیره. اگه ما کلّ این هوا رو 100 درصد فرض کنیم ، 30 درصدش در مرحله ی دم ، از نای پرنده وارد شش ها میشه و 70 درصد باقیمونده ، در مرحله ی بازدم ، از کیسه های هوادار عقبی وارد شش ها میشه.
همین 2 قسمتی بودن ورود هوا به شش ها سبب اختلاف نظر بین علما شده !
میتونیم 2 تا تفسیر داشته باشیم :
1) در مرحله ی دم ، به محض اینکه 30 درصد هوای تهویه نـشده ، هوای تهویه شده ی دم قبلی رو از شش ها خارج و جاشو اشغال میکنه ، شش ها میفتن به جونش و تهویه اش میکنن ( در مرحله دم)
2) شش ها 30 درصد از هوای تهویه نــشده ای که در مرحله ی دم واردشون میشه رو نگه میدارن و بهش حمله نـمیکنن ! تا مرحله ی بازدم شروع بشه و اون 70 درصد هوای تهویه نــشده هم به شش ها بیاد و شش ها با در اختیار داشتن 100 درصد هوای تهویه نــشده ، عمل تهویه رو آغاز کنن.
پس میتونیم اظهار داشته باشیم که تهویه در پرندگان محتمل رخ دادن در هر دو مرحله ی دم و بازدم هست ( طبق تفسیر 1 )
یا اینکه ادعا کنیم تهویه در پرندگان فقط در مرحله ی بازدم انجام میشه ( طبق تفسیر 2 ) در فصل 6 کتاب سوّم ، میخونیم که علی رغم پیوسته بودن میتوز ، دانشمندا واسه سهولت بیشتر ، اون رو به مراحل پروفاز متافاز آنافاز تلوفاز تقسیم میکنن.
اگه تنفس رو هم مثل تقسیم سلولی ، فرایندی پیوسته در نظر بگیریم ، امکان استخراج و تشخیص مرحله ی تهویه ، تا حدودی دشوار و غیر ممکن میشه...
طبق کنکور ٩١ در مرحله بازدمه ولی من هرچی تست ٨٧ رو بررسی میکنم صحبتی از تهویه هوا نشده فقط از هوای تهویه شده و نشده بحث کرده
اون تست کنکور ٩١ برام عجیبه با اینکه جوابش واضحه که میشه ٤ ( کمتر از شش ها ) ولی نمیدونم این گزینه رو از کجای کتاب برداشت کرده ؟؟
اها مائده خانوم یه چیزی یادم اومد دقیقا یادمه این تست رو علی کرامت تحلیلش کرده بود تو رو خدا اون قسمت فرصت برابر رو دان کن ببین مطمئن ام نکته اش رو کرامت گفته بود
روی کاما ها و تحلیل کلمه همیشه داشت بحث میکرد فکر کنم میگفت این همیشه معنای فقط نیست و منظورش اینکه توی بازدم همیشه تهویه انجام میشه اما امکان داره توی دمم این اتفاق ممکنه بیافته
سلام... ازت سپاسگزارم راستشو بخوای ، بنده کار خاصی نکردم...فقط قسمت تنفس رو از کتاب فاگوزیست مطالعه کردم... متاسفانه دکتر جوادی پاسخ سوال شما رو صراحتا" توضیح نداده و میشه گفت اصلا متوجهش نشده... من بعد از خوندن توضیحات ایشون ، به نکاتی که در پیام قبلیم خدمتتون عارض شدم پی بردم... اگه براتون مفید بوده سعادتیه برام
M.ali ببخشید یه نکته برا رد اون تفسیر دومت : که اون نظریه دومت رو رد میکنه
توکتاب نوشته در مرحله دم هوای تهویه شده ناشی از دم قبلی وارد کیسه جلویی میشه و این یعنی همون ٣٠٪ که مستقیم از نای اومده توی شش ها و این یعنی این سی درصد خودش تهویه میشه و منتظر اون هفتاد درصد نمیمونه :)
اولا : تفسیر دوّم بنده منجر به اقتباس انجام شدن عمل تهویه در مرحله ی "بازدم" هست. اگه این تفسیر رد بشه ، اون تست کنکور 91 که خود شما ذکرش کردی هم زیر سوال میره که به انجام تهویه در مرحله ی "بازدم" اشاره داره.
دوما: اون هوای تهویه شده که در مرحله ی "دم" از شش ها خارج میشه ، 30 درصد نیست ؛ بلکه 70 +30 =100 درصد و تمام و کمال هست.
سلام!شب تون بخیر!..من نرسیدم فیزیک پایه و عربی وادبیات بخونم! اینارو که عقب افتادم تو برنامه هفته بعدم بزارم یا نگه دارم برای ایستگاه های جبرانی؟؟ فردا هم فکر کنم خراب شه ازمون:(( فاصله مرور ام زیاد شد .....پرید:)
۸ آبان ۹۴، ۰۱:۳۰
پاسخ:
سلام! ایشالا که آزمون خوبی داشته باشین!! آره بذار تو برنامه برا هفته بعد که فوری کار شه چون مطالب بهم پیوسته هستش!! باید زیاد مرور کنی حتما برا آزمون بعد اینکار رو انجام بده لطفا!!موفق باشی
کتاب در کنار اون شکل پرنده نوشته ٧٠درصد دردم میره به کیسه عقبی و ٣٠ درصد میره به شش
تا اینجا که بحثی نیست
بعد در همون مرحله دم نوشته سپس هوای تهویه شده حاصل از دم قبلی وارد کیسه های جلویی میشه
تا اینجا هم که خط کتابه درست ؟؟
حالا تفسیر من در مرحله دم دو تا هوا وجود داره یکی اونی که از نای اومده و اونی که از دم قبلی مونده که این هوا که از دم قبلی مونده تهویه شدست یعنی تهویه در دم نیز صورت میگیرد
در مرحله بازدمم اون ٧٠ ٪ ای که وارد کیسه های عقبی شده بود میاد توی شش و شروع به تهویه میشه
یعنی در هر دو مرحله تهویه هوا صورت میگیره :)
اما سوال کنکور ٩١
نوشته همیشه در بازدم صورت میگیره ...
خوب این درسته همیشه درمرحله بازدم تهویه هوا انجام میگیره همینطوری که همیشه توی دمم صورت میگیره
در این سوال منظور از همیشه معنای زمانی اون بود و به معنای فقط به کار میره
این قسمت رو از پیام قبلی شما کپی کردم تا در موردش صحبت کنم : " حالا تفسیر من در مرحله دم دو تا هوا وجود داره یکی اونی که از نای اومده و
اونی که از دم قبلی مونده که این هوا که از دم قبلی مونده تهویه شدست یعنی
تهویه در دم نیز صورت میگیرد"
پاسخ بنده :
منظور کتاب از این جمله : "هوایی که از دم قبلی مونده " ، لزوما" هوایی نیست که در "دم" تهویه شده!
بلکه کتاب داره صرفا" از هوایی یاد میکنه که در مرحله ی دم ، " وارد بدن پرنده شده" نــه اینکه تهویه شده باشه !
ضمنا" رفیق بهتر از جانم S.r.h این جملات پایانی شما چندان به مزاج بنده خوش نیومد عزیزم :
امیدوارم توجیه شده باشی
خسته شدم از بس بحث کردم راجع به این سوال این بحث علمی ! رو خود شما شروعش کردی... من به سوال مائده خانوم پاسخ دادم...همین. شما بعدش از گفته های بنده خرده گرفتید و من صرفا" از بیانیه هام دفاع کردم.
انصاف نیست اگه کسی که خودش یه بحثی رو شروع کرده ، دیگران رو واسه خسته شدنش مقصر بدونه و غیر مستقیم این جمله رو بگه : " خسته شدم از بس توضیح دادم امیدوارم چیزایی که داشتم بهت میگفتم تو مخت رفته باشه"
ازهردودوست بخاطراین سوال کمال تشکرومیکنم که نصف کامنتای اینجادرمورداین بودواینانشونه ی محترم وبارزش بودن هردوتونه که برای سوال یه نفراینقده ارزش قائلید....بازم میسی....***
نه ناراحت نشدم فقط یکم جملاتت مشکوک بود...منم آدم صریحی هستم از کسی دلگیر بشم بهش میگم ! ولی به هر حال میدونم پسر گُلی هستی و دیگه ازت ناراحت نیستم...فراموشش کن رفیق (: بگذریم داداش...همه چیز رو همینجا فراموش میکنیم و دیگه بحث محث تعطیل !
یه جوک هم میگم تا مطمئن بشی عصبی نیستم :
یه روز یه یارو میره حموم، سمت راستشو نگاه میکنه میبینه لیفش نیست !!!!
سمت چپشو نگاه میکنه میبینه لیفش هس D:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
ارائه محتواهای مشاوره ای, برنامه ریزی برای کنکور, پاسخگویی به سوالات درسی
کتاب تست ادبیات هم همه موضوعات رو دارم غیر از آرایه. چون خیلی باهاش تووو نیستم و یه جورایی چشم دیدنش رو ندارم...