مشاوره درسی و پاسخگویی به سوالات درسی کنکوری ها

12نکته برای موفقیت در کنکور سراسری + موزیک انگیزشی

    ..... برنامه ریزی برای کنکور , مثل همه فرآیند های تحصیلی نیازمند یک نگاه دقیق است اما نکته مهم این است که ما برنامه ای دقیق برای مطالعه داشته باشیم , نیازمند این هستیم که شرایطی برایمان آماده شود ,یعنی شما زمانی می توانید یک برنامه موفق برای کنکور داشته باشید که مقدمات آن را فراهم کرده باشید.هر فردی خصوصیات خود را بهتر می شناسد و با مهارت ها , توانایی ها , نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا است و با شناختی که از اصول برنامه ریزی صحیح به دست میاورد میتواند برنامه ای متناسب با ویژگی های خودش تنظیم کند.مثلا شما این آگاهی را نسبت به خود دارید که شب ها بهتر درس می خوانید یا صبح ها.پس با توجه به این ویژگی ها برنامه ریزی هم متفاوت خواهد بود.                                          1)قبل از هر چیزی اهداف خود را روشن کنید : فرد هدفمند کسی است که برای روزها , هفته ها و ماه های خود برنامه ریزی میکند.برای شروع باید اهداف را به 2 گروه بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کرد , مثلا هدف بلند مدت , فراگیری کل منابع کنکور , هدف کوتاه مدت : مطالعه چند فصل در این ماه.یادتان باشد که اهداف کوتاه مدت جزیی از اهداف بلند مدت است.                                                                                                                                                                                                                                      2) اهداف تان را زمان بندی کنید : اینکه برای کدام درس چقدر زمان نیاز دارید را مشخص کنید ( با توجه به آسان و سخت بودن منابع و اینکه هر درس چه ضریبی در کنکور و در اون رشته دلخواه شما دارد.) فرصت هایی که نیاز برای تحقق برنامه خودتان دارید رو که مثلا در هر روز یا هفته باید به آن موضوع اختصاص بدید.                                                               3) اهداف را اولویت بندی بکنید                                                                                                                                                                                         4)برنامه تان را متناسب با توانمندی هایتان تنظیم کنید : برنامه باید در حد توان شما باشد , پس باید طبق طاقت و توان جسمی و روحی شما طرح بشه , تک بعدی نباشیدبرای استراحت و تفریح خود هم کنار مطالعه وقت بگذارید تا مایوس نشوید و محکم تر به ادامه مسیر گام بردارید.                                                                                                                                                                  5) استعداد درخشانتان رو کشف کنید                                                                                                                                                                  6)لیست منابع را تهیه کنید                                                                                                                                                                                                                7) سوالات سال های قبل را حتما کار کنید                                                                                                                                                                   8) نگران فراموش کردن مباحث نباشید : چون منابع کنکور حجیم هستند خیلی از بچه ها نگران این موضوع هستند که مطالبی که مطالعه میکنند را فراموش کنند و همین حس به آنها استرس وارد میکند!! حسی که طبیعی است و اصلا با واقعیت مطابق نیست!! هنگام آزمون دادن ها متوجه خواهید شد که تمام مطالب در ذهنتان فراخوانی میشوند!!!                                                                                                                                                                                                                                               9) با افراد موفق صحبت و  مشورت کنید                                                                                                                                                           10)برای تغذیه و سلامت خودتان ارزش قائل بشید : تغذیه مناسب و ورزش کردن در این ایام باعث شادابی شما وهمچنین کاهش استرس و تنش شما میشود , درضمن بازده و کارایی بیشتری هنگام مطالعه دروس خواهید داشت!!                      11) از حجم زیاد داوطلبان کنکور نترسید : در این مسیر هیچوقت ناامید نشوید و انگیزه خودتان را حفظ کنید , تعداد زیادی از افراد همیشه سیاه لشگر هستند و شما باید موفق شوید پس تلاش کنید                                                                         12)انگیزه های خود را حفظ کنید و تا آخر برای رسیدن به اهدافتان از پا ننشینید : کنکور یک دو ماراتن  رقابت است و موفقیت از آن کسانی است که بیشترین تلاش و زحمت را کشیده اند , فراموش نکنید که قبول نشدن در کنکور , پایان زندگی نیست!!فارغ التحصیلان برای  شرکت مجدد در کنکور باید اشتباهات سال قبل خود را پیدا کنند و سعی کنند برطرفشان کنند تا موفق شوند!! آهنگ انگیزشی : 


دریافت

نویسنده : لیدا حسن زاده

 
۹۴/۰۷/۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰
لیدا حسن زاده

نظرات (۳۶)

لیدا واقعا ممنون...من میخوام با انرژی واس 24م بخونم...برنامه مم ریختم...آزمون بعد همینجا ترازم میگم...به مید 1 کشوری...با اینکه به خاطر تراز امروزم ناراحت شدم ولی با قدرت بیشتر شروع میکنم...از تو هم ممنون :)
۱۰ مهر ۹۴، ۱۸:۵۰
پاسخ:
خواهش میکنم ایشالا
سلام لیدا جون خوبی؟امروز زیاد حالم خوب نبود ولی وقتی
به وبت سر زدم  کلی انرژی گرفتم دمت گرم!!
راستی یه سوال ازت دارم  ببین تو بعضی از سایت ها که میگه مشاوراشون رتبه های دانشگاه تهران هستن راسته؟!من خودم مشاور دارم وحضوری پیشش میرم اما وقتی اینا رو تو سایت میبینم نسبت به مشاور خودم به شک می افتم...از طرفی هم میترسم این مشاوره هایی که میگن دروغی باشه اخه زیاد که نمیشه به دنیای مجازی اطمینان کرد!!!به نظرت این تبلیغات درسته یا نه ممنون میشم راهنماییم کنی....علت اصلی این که حالم امروز گرفته بود هم فکر کنم همین باشه شاید دیگه کلا امسال نت رو کنار گذاشتم !!!
۱۰ مهر ۹۴، ۲۰:۴۸
پاسخ:
سلام ممنونم , کدوم مشاور منظورته؟؟؟اسم سایتا رو بگو بت بگم راسته یا دروغ!!! ببین خب مسلما مشاور حضوری خیلی بهتره چون میتونه دقیق تر به کارات برسه و کمک کنه!!! به نظر من این تردید رو بذار کنار و به مشاور خودت اعتماد کن!! در ضمن مشاور فقط یه محرکه اصل کاری خود تویی!! موفق باشی
لیدا حسن زاده
نازگل عزیز خوندم کامنتت رو!!! ببین من اگه اینجام فقط بخاطر همیناست , اگه دارم وقت میذارم برا کنکوری ها بخاطر حاشیه های زیادی که تو این راه هست!!!نمیخوام شماها درگیر این حاشیه ها بشین!!! اون اسامی ک گفتی رو من با همشون  کار کردم تو این حوزه و میشناسمشون!!!من کلا از کسی تعریف یا ایراد نمیگیرم چون هرکسی خودش بهتر میدونه که میتونه کمکش کنه یا نه!! من هنوزم نظرم بر اینکه همه به مشاور احتیاج ندارن و میتونن با برنامه آزمون برن جلو و خودشون برنامه ریزی کنن!!! من بی طرف اصلا من خودم اگه الان تو شرایط شما بودم هیچکس رو انتخاب نمیکردم!!!!!!من نمیتونم یه چیزایی رو اینجا بیان کنم ولی اگه خودت میتونی اصن مشاور نیاز نیس چه حضوری و چه تلفنی!! اما اگ فک میکنی نیاز داری بهترین گزینه حضوریه برات!!!تبلیغات سایتا رو هم نمیدونم ولی خب من یه هدف دیگه داشتم که این سایت رو باز کردم و به عنوان دوست دارم به همه کمک میکنم و برا تک تک بچه ها وقت میذارم و دوست دارم پیشرفت کنن!!! حتی چنتا از بچه ها برا مشاوره میخواستند من مشاورشون بشم و بم پول بدم ولی خب من هدفام بزرگه کنار شماها خودمم کلی چیز یاد میگیریم , تاجایی ک بتونم هم کمک میکنم به همه!!!! همه این شرایط رو ندارن که مشاور داشته باشن و کلاس وآزمون بدن پس بهتره کمک کنیم که همه بتونن خوب درس بخونن منم در حد توان خودم هستم برا راهنمایی و انگیزه دادن به بچه ها!!!
لیداجونم یه سوال موسسه پیروزان که برادکتررحمانیه نظرت درموردش چیه؟؟؟
نظرت برام خییییییلی مهمه....
۱۰ مهر ۹۴، ۲۳:۱۸
پاسخ:
من خودم مستقیم نمیشناسمشون ولی تو شهرمون کل اساتیدشون میومدن!!بچه های ریاضی مدرسمون میرفتن بد نبود جزوه فیزیک دکتر رحمانی رو دیدم خوب بود!!اگه فک مکنی خیلی نیاز داری میتونی ازش استفاده کنی!!
مرسی لیدای عزیز متوجه شدم انشالله موفق باشی.
۱۰ مهر ۹۴، ۲۳:۲۲
پاسخ:
خواهش میکنم!‍ممنونم
سلام اقای افشار چطوریه
ایا حرفاش راسته?
توروخدا کسی باهاش به نتیجه رسیده?

من شهرستانم

لطفا کامل راهنماییم کنید

لطفا اینده رشته های تاپ تجربی هم بگید برای هدف گذاری   ممنون



سوال بعدم

۱۱ مهر ۹۴، ۱۵:۲۰
پاسخ:
 سلام , اسم کسی رو لطفا نیار!! مجبور میشم کامنتای اینجوری رو تایید نکنم!!اینسری تایید میکنم که بقیه هم بدونن نباید اسم هیچ مشاوری رو بیارن!!!!! من درباره هیچ مشاوری نظری ندارم!!!! درباره رشته ها هم زمان انتخاب رشته صحبت خواهیم کرد بعدا!! الان سعی کن خوب بخونی که رتبه خوبی بیاری که هر رشته ای دوست داری بتونی قبول شی!!!

توجه توجه : دوستان  از این به بعد اسم هیچ مشاوری رو نیارید و تبلیغ نکنید چون کامنتای اینجوری تایید نخواهند شد!!!!!!!
شرمنده
حواسم نبود



ولی ایا میشه با خوب خوندن مباحث قلمچی
دورقمی شد یا نه 


ممنون

بازم ببخشید لیدا خانم
۱۱ مهر ۹۴، ۱۷:۱۱
پاسخ:
بله با یه برنامه درست میتونی با توجه به شرایط خودت طبق برنامه راهبردی آزمون موفق شی و یه رتبه خوبی رو کسب کنی!!! فقط تا میتونی تست بزن و اشکالاتت رو بررسی کن + هرچی آزمون گفت رو بخون نه بیشتر و نه کمتر!!
سلام.لیدا میخاستم بگم تو تابستان خودم برنامه ریزی میکردم اما الان نمیدونم چطوری برنامه مدرسه رو با برنامه راهبردی منطبق کنم ..یعنی نمیتونم برنامه بچینم ..الان بی برنامه دارم درس میخونم !!!!!چکارکنم؟؟‌تو مدرسه ما مشاور درست و حسابی هم ک پیدا نمیشه!!!!
۱۱ مهر ۹۴، ۲۱:۴۶
پاسخ:
سلام , روزای شنبه تا چهارشنبه فقط پیش رو کار کن متناسب با آزمون و برنامه مدرسه برنامه بریز!!! بعد آخر هفته ها رو پایه برا آزمون بخون!!!
سلام لیدای عزیزم:)
لیدا ! مشاورم خیلی ناامیدم کرده! برای برنامه ریزی خیلی خوبه ولی اصلن راهکار نمیده مثلا قبلا میگفتم سرعتم پایینه یا تمرکز ندارم هیچی نمیگفت و میگفت نه!خوبه! ولی آخر تابستون گفت :تو تابستون در حد رتبه ی زیر500 منطقه هم نبودی ! چه برسه به رتبه ای که میخوای و به درد پزشکی نمیخوری:(
الان هم وقتی میبینم به برنامه ی تابستونش نرسیدم و بقیه ی دوستام از من جلوترن و برنامه ای که به اونا میده با من خیلی فرق میکنه! ناامید میشم.. از طرفی میخواستم خودم رو بهش ثابت کنم هفته ی پیش چند روزی رو خیلی خوووب خوندم..ولی مادربزرگم فوت شدن و..:( بازم از برنامه عقب موندم.. 
اگه بخوام فقط دوروز رو به پایه اختصاص بدم هم به برنامه اش نمی رسم.. 
با این مشاور و برنامه و خودم و امیدم چیکار کنم؟
ببخشید طولانی شد.. میشه کمکم کنید؟
۱۲ مهر ۹۴، ۱۳:۲۲
پاسخ:
سلام فاطمه جان , عقیده من اینکه مشاور نباید هیچوقت شاگردش رو ناامید کنه , تلنگر خیلی خوبه که بهش یادآوری کنه برای رسیدن به هدفش باید بیشتر تلاش کنه اما اینکه بهش راهکار نده تا بتونه مشکلش رو حل کنه درست نیست!! نمیدونم تو تابستون برای چی عقب افتادی!!! ولی اونایی که مشاور دارن بهتره هرچی گفت مشاور بخونن نه بیشتر و نه کمتر!! اگه عقب افتادن هم تو ایستگاه های جبرانی خورد خورد بخونن تا جبران شه!!! هیچوقت خودتو با دوستات مقایسه نکن چون فقط اذیتت میکنه!! ببین گذشته رو بریز دور اینکه عقب افتادی دیگ مهم نیست الان یه آزمون 24 مهر که خیلی مهمه یه ایستگاه که تو بتونی دوباره از اول کار کنی اما اینسری دیگه لطفا باهاش بیا جلو و مطابق برنامه راهبردی بخون و تست بزن!! اون عقب افتادگی هات هم جبران خواهند شد!!اما بهترین راه برای یه دانش آموز همونی که گفتم چون دروس پیش دانشگاهی جدید و مهم هستن و از طرفی مدرسه هم هس تو ایام مدرسه بهتره با اون راهی که گفتم بری جلو!!!بهت تسلیت میگم ایشالا غم آخرت باشه!!!برنامه مشاورت رو نمیدونم چجوریه اما اگه ظبق آزمون برات برنامه میریزه مشکلی نداری همش جبران میشه چون آزمون داره دوباره از اول مباحث رو کار میکنه!!تو هدف داری پس نباید اجازه بدی چیزی مانع موفقیتت بشه پس بیشتر از قبل تلاش کن!!! ناامید نباش هنوز کلی فرصت هست به شرطی که درست ازش استفاده کنی!! اگه کمکی از دست من برمیاد بگو حتما تاجایی که بتونم کمکت میکنم!! شاد و پرانرژی باشی
واقعن نمیدونم چجوری ازتون تشکر کنم.. ممنون ..خیییلیییی..
♥لیدا !دوسِت دارم♥:)
۱۲ مهر ۹۴، ۱۵:۰۶
پاسخ:
خواهش میکنم دوست خوبم ^__^ منم شما رو خیلی دوست دارم فاطمه عزیز!! برات بهترینا رو آرزو میکنم
سلام!این مساله رو اگه میشه حل کنین.با حروف کلمه یsalamat چند جایش 4 حرفی داریم ک دو تا حرفa داشته باشند؟؟
۱۲ مهر ۹۴، ۲۱:۴۶
پاسخ:
سلام سوالاتو متوجه نشدم اگه میشه صورت سوال رو عین همون کتاب تست برام بنویس شاید منظورشو بفهمم!!ممنون
محمد مهدی
سلام لیدا خانوم
از شروع مهر کاملا گیج شدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا نمیدونم چی کار باید بکنم!
الان امروز می خوام ترکیبیات برای 24 مهر قلمچی بخونم اما معلم از دنباله و حد تکلیف داده.
فیزیک داره دینامیک درس میده در صورتی که قلمچی تازه از اذر شروع میکنه؟!؟!؟
گسسته داره تئوری اعداد درس میده قلمچی اذر شروع میکنه؟‍‍‍!؟!؟!؟

نمیدونم باید چی کار کنم؟لطفا مثل همیشه راهنماییم کنید

۱۲ مهر ۹۴، ۲۱:۴۳
پاسخ:
سلام , میدونم چی میگی این مشکل خیلی از بچه ها هستش!! تنها راهش اینکه با یکی بری جلو و چند برنامه ای نباشی!!!میتونی با برنامه آزمونت بری جلو و برا مباحث بیشتر وقت بذاری!!چنتا درس رو میری کلاس؟؟کدوم درسا؟؟
سلام لیدا خانم

من شک میکنم برنامه ای که میریزم خوبه یا نه





توروخدا  خداوکیلی
یه برنامه برای 2روز یا سه روز برای بریزین عکسشو بزارین
نمیخوام وقت قلقگیری تلف کنم



ممنون
۱۲ مهر ۹۴، ۲۱:۴۰
پاسخ:
 سلام , برنامه ای که میریزی رو اگه خواستی بفرست برام چک میکنم واست!!موفق باشی
محمد مهدی
من مدرسه علامه میرم
معلما هم از تابستون شروع کردن به خاطر همین تو همه مباحث کلی جلوتر از برنامه ازمون هستیم
هیچ کلاسی بیرون نمیرم و فقط کلاسای مدرسه
مشکلم با درسای اختصاصی هست که اکثرا جلو هستیم
حالا من نمیدونم با برنامه ازمون پیش برم یا درس روز مدرسه رو؟!؟


۱۲ مهر ۹۴، ۲۳:۲۵
پاسخ:
 از یه طرف خوبه از یه طرف بد ولی اگه تا الان هرچی بتون درس دادن رو خوب کار کردی میتونی برا آزمونا مرور داشته باشی و با برنامه مدرسه بری جلو!!!برنامه راهبردی رو خورد خورد کن بعد کم کم بذار لای دروسی که برات تدریس میشه و بخونشون!!مثلا تو 1 روز که داری میری مدرسه  قراره برا اون درس بخونی یه 2-3 ساعت وقت بذار برا مرور مباحث آزمون!!فک کنم بهترین راهش همین باشه!!اینو که گفتم با توجه به اینکه امسال دروس پیش هم نمرش تو کنکور تاثیر داره وگرنه میگفتم تمام فکرت رو بذار رو آزمون!! ولی الان اگه بتونی کم کم مباحث آزمون رو بگنجونی تو تایم مطالعه برا مدرسه درست میشه!!!موفق باشی
اگه با ارسال نظر توسط بنده موافق نیستید ، لطفا از گزینه ی روی میزتان ، یعنی ban استفاده کنید ؛
این کار 2 مزیّت دارد :
یک : دیگر پیامی از ما نخواهد آمدن برای شما !
دو : وقت ارزشمند ما ! دیگر تلف نخواهد شد چرا که مجبور نخواهیم بود به سایت شما سر بزنیم به امید یافتن پاسخ سوال خود !

( ضمنا" باید به شما دوست عزیزم خاطر نشان کنم که طبق بند 192 قوانین جرائم رایانه ای ، آدرس "عکس" ، ربطی به آدرس سایت ندارد و تبلیغ محسوب نمی شود )
۱۲ مهر ۹۴، ۲۳:۱۸
پاسخ:
من با کسی مشکل ندارم فقط کامنتا رو اول چک میکنم بعد ثبت میکنم!! کامنت شما به دلیل انتقاد از سایتا و..... ثبت نشدن!!!من مجبور شدم قوانین وب رو تغییر بدم به دلیل سواستفاده های بعضی ها و کامنتا تماما بعد از تایید نمایش داده میشن درصورتی که من به همه اعتماد داشتم و قبلا نظرات باز بود ولی خب با رعایت نکردن بچه ها برای کنترل و نظم بهترین راه همین گزینه بود!!! درضمن فک نمیکنم انتقاد شدید از موسسات و.....نیاز به جواب دادن داشته باشن که شما منتظر بودید!!!
شما شخص بسیار دلسوز و محترمی هستید و من یقین دارم با هیچکس حتی من مشکلی ندارید. اما...

خیلی عذر میخوام اینو میگم....

 شما حتّی به خودتون زحمت ندادید بررسی کنید پیام من چی بوده و به قول بچه های ریاضی ، براساس استدلال استقرایی ، که ضعیف ترین و بی اساس ترین استدلال هست ، پیام بنده رو دور انداختید !!!
من قبول دارم قبلا زیاد انتقاد کرده بودم ولی...

اون پیام نه تبلیغ بود نه انتقاد


این که من یه سوال درسی رو در قالب یه "عکس" لینک دار درآوردم و لینکش رو گذاشتم تا مفهوم سوال به طور تمام و کمال به دیگران منتقل بشه و در پاسخگویی دچار ابهام نباشن ، اسمش " انتقاد " یا "تبلیغ" نیست.


پیامم رو دوباره مینویسم به امید اینکه این بار شما  زحمت بررسیش رو هم تقبّل کنید و تهمت تبلیغ و انتقاد بهش نزنید :


فاگوزیستی ها پاسخ بدن please...

http://uupload.ir/files/oo7_fardin-fago.png

سلام لیدا. من صبحا درس میخونم و بعد از ظهرش تا ساعت 6/30 مدرسم و بعد از اون خسته میشم نمیتونم بخونم چکار کنم که شب حداقل بتونم درس ها رو مروری بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۳ مهر ۹۴، ۰۷:۵۲
پاسخ:
ورزش رو بذار تو برنامت + بعد که برمیگیردی استراحت کن و به خودت انرژی بده اونموقع بهتر میشی میتونی بخونی!!!موافقم شب مرور کن هرچیزی رو که درطول روز خوندی
ببخشید لیدا جان.اشتباهه تایپی بود .با حروف کله ی salamatچند جایگشت 4 حرفی می توان نوشت در صورتی که دو حرف آن A باشد؟؟
محمد مهدی
الان که دارم میرم مدرسه چون ساعت 3 میام خونه کلا نمیتونم بیشتر از 5 ساعت بخونم
حالا اگه من بیام 4 ساعت وقت رو برای مباحث ازمون وقت بزارم و با برنامه ازمون تا اخر پیش برم و 1 ساعت درس روز معلم رو بخوم و اولویتم ازمون باشه مشکلی پیش میاد؟
۱۳ مهر ۹۴، ۰۷:۵۶
پاسخ:
بستگی به خودت داره میتونی امتحان کنی ببنی برات نتیجه میده یا نه!!!احتمالا خوب باشه ولی میتونی 3به 2 بکنی فک کنم بهتره!! 

@تینا

جواب سوالتون رو به صورت تصویر درآوردم که لینکش رو در پایین ملاحظه می کنید :

http://uupload.ir/files/qnc0_answer.png

سوال خوبی بود نمونه ش رو دیده بودم سعی کردم از راهی که اونا حل میشن بهش پاسخ بدم.


نمونه ای مشابه با سوال دوست عزیزمون تینا :

* با ارقام 1و1و2و2و3 چند عدد چهار رقمی میتوان نوشت که شامل دو رقم " دو " بوده ولی کنار هم
نــباشند ؟ *
ممنون boombastic
بچه ها و لیدا جون سوالاسودقت اندازه گیریو بلد نیستم چیکار کنم؟
boombastic مگه فاگو پیش چاپ شده؟؟!!؟؟؟
بومباستیک تو بیکاری؟
طراح کنکوری؟
عضو سازمان سنجشی؟
کودومی؟
چرا لیدا رو اذیتش میکنی....؟؟؟؟؟؟؟؟
لیدا تنها هدفش اینه که بچه هارو از ناامیدی منصرف کنه
تو با این جور سوالاتت همه رو ناامید میکنی..
میام اینجا توصیه های لیدایی برا بچه هارو بخونم تا شامل حال منم بشه،حرفای بومباستیک اعصابمو خورد میکنه
دو روزه حتی نمیخام ساعت مطالعمو بنویسمممم
لیدایی خواهشا تاییدش کن
سلام چطوری زیست خلاصه نویسی کنم؟
۱۴ مهر ۹۴، ۲۱:۴۶
پاسخ:
سلام , تو زیست باید نکات رو از تستا بکشی بیرون قسمتایی که مشکل داشتی یا جواب ندادی!! همینا رو تو یه دفتر یادداشت کنی و میتونی ازش به عنوان خلاصه و نکات مهم استفاده کنی چون خودت طبق شرایط خودت نوشتی خیلی کمکت میکنه!!! اگه بخوای میتونی از نمودار درختی هم استفاده کنی , برا ترکیبی هم هرچی تا الان یاد گرفتی و بعدا بت درس میدن هم یادداشت کن کنار کتابت مثلا داری عنکبوت رو میخونی از سال دوم , هرچی بش ربط داره رو برا خودت کنارش بنویس یا تکرار کن تو حل تستا بت کمک میکنه!!! اینم روش صحیح زیست خوندن :

روش مطالعه درس زیست

 سلام.زیست یکی از مهم ترین دروس اختصاصی رشته تجربی اما متاسفانه اکثر بچه ها با اون مشکل دارن یعنی به نظرم شاید روش خوندنش رو نمیدونن میخوام براتون روشی که داشتم رو بگم امیدوارم به دردتون بخوره..!! بچه ها منبع اول و آخرتون باید کتاب باشه هر فصل که قراره بخونید پاراگراف پاراگراف بخونین یعنی هروقت یه قسمت رو خوندین بیاین کتابو ببندید برا خودتون توضیح بدین هرچی ازش متوجه شدین کافیه لازم نیست خط به خط حفظ کنید هر سری که میرین جلو از اول بخونید زمانی تست بزنید که کامل به متن کتاب تسلط پیدا کردین برا تست زدن با کتاب باز عمل کنین یعنی هر مبحثی که تست زدین برا جاهایی که غلط زدین قبل اینکه برین پاسخنامه رو بخونین سراغ کتاب برید و اون قسمتی که مشکل داشتین رو دوباره بخونین بعد از اول اون تست رو حل کنین...ببینید تو زیست تحلیل سوال از حل کردن اون مهم تره پس حتی سوالایی که درست زدین هم بررسی کنین شاید یه نکته جدیدی یاد بگیرید....نکته ها رو تو یه دفترچه یا حاشیه کتابتون یادداشت کنین...برا زیست زیاد وقت بذارین  خیلی ارزش داره روش حتما سرمایه گذاری کنین اساسی....^موفق باشین^


برگرفته شده از success-ways.blog.ir
@maryam

از شما متشکرم که لینک رو بررسی کردید دوست عزیز (:
نه هنوز چاپ نشده. یه دعوایی هم رخ داده بین مولفش و یه سایت توزیع کتاب.
باهاشون تماس گرفتم گفتن  30 مهر آماده میشه.
یه سوال خوشگل  واسه دوستان عزیزم :

* چهار نفر A,B,C,D یک سکّه را پرتاب می کنند. اولین نفری که "شیر" بیاورد ، یک لیوان شیر میخورد.

با کدام احتمال ، شخص B به لیوان شیر می رسد؟ *




Boombastic

فکر میکنم باید a شیر نیاد تا b شیر بیاد براش ( عجب شیر تو شیری شد) 
نمیدونم نصفه شبه مخم کار نمیکنه ولی جوابش میشه ١/٤ یک چهارم ایا ؟؟
سلام لیدا میگم از همین اول سال تشریحی بخونم برا امتحان نهایی؟؟؟چطوری اول به روش تستی بخونم بعد با تشریحی تکمیل کنم یا برعکس؟؟؟
۱۵ مهر ۹۴، ۲۱:۳۴
پاسخ:
سلام , آره تمرکز کن رو نهایی و تشریحی بخون!!! از نمونه سوالای نهایی سال قبل هم استفاده کن , ببین من خودم برا ریاضی سال سوم همش تستی کار میکردم و تو نهایی ضربه خوردم و 19/25 شد بخاطر فرمول تستی که حواسم نبود جای تشریحی نوشتم!!!باید از همین الان عادت کنی ریز بخونی و کار کنی و نحوه نگارش پاسخ رو یاد بگیری!!!از فرمولای تستی  رو فقط تو آزمونای آزمایشی استفاده کن!!!نمیگم تستی کار نکن ولی بیشتر تشریحی چون نمرش برات مهمه! موفق باشی
S.r.h

شیر تو شیر که چه عرض کنم.. حسابی شیره ی مُـخ آدمی را می کِشد !
حد مجموع دنباله ی هندسی ای که بدست میاد رو هم حساب کردی؟
جواب نهایی : چهار پانزدهم : 4/15




Boombastic

اخه چه ربطی به حد دنباله داره این سوال اصلا کجاش حد داره 
فقط اشتبام این بوده که فکر کردم به ترتیب بوده که نبود :)
سلام لیدا 
خوبی؟سلامتی؟
دیروز رفتم کلاس رایگان عربی علیزاده ببینم چطوریاس...دیر رسیدیم بعد پشت در بودیم با دوستم میترسیدیم بگه چرا دیر اومدین و دعوا کنه...یهو درو باز کرد اومد مارو دید ینی مردیم از ترس :|بعد دیگه گفت خب بیاین تو چرا وایسادین اینجا و خلاصه اینکه رفتیم تو کلاس...مبنی و معرب و منصرف و غیر منصرف رو درس میداد.بنظرم خوب بود ولی خب چون دیر رسیده بودیم نفهمیدم تاخیر داشته یا نه و اینکه دیگه چی درس داده!تو رفته بودی کلاساشو نه؟خوبه؟بنظرت برم ضرر میکنم یا به نفعمه؟عربی نهایی 20 شدم ولی میترسم تست نتونم خوب جواب بدم :/نصف بیشتر بچه های کلاسمون میرن اینجا!نمیدونم چیکار کنم
۱۶ مهر ۹۴، ۱۱:۳۱
پاسخ:
سلام عزیزم مرسی , اگه منو قبول داری نرو فقط وقتت تلف میشه سرکلاس ایشون!!! خودت کار کنی موفق میشی!!
ربطش اینجاست :

http://uupload.ir/files/r0dg_super_tough.png

سلام لیدا جان :) خوب هستی؟
من یه مشکلی دارم راستش دینامیک رو سرکلاس خیلی خوب میفهمم و تحلیلاشو درک میکنم ولی نمیتونم تستشو بزنم متاسفانه، یعنی واقعن نگرانم کرده ..
۱۶ مهر ۹۴، ۲۲:۳۱
پاسخ:
سلام ممنونم!! کلا حرکت و دینامیک فصول مهم فیزیک کنکور هستن و خیلی تنوع سوال دارن تنها راه موفقیت تو این بخش تمرین و تکرار بسیار!!! باید زیاد تست بزنی درست یا غلط مهم نیس نکته رو یاد بگیر و تو تستا ازش استفاده کن کم کم پیشرفت میکنی!! فقط حتی اگه همشو اشتباه حل کردی هم مشکلی نیس ناامید و نگران نباش, ادامه بده تا درست شه تست و تمرین فراووان و همچنین تحلیل تک تک سوالا بت خیلی کمک میکنه!!موفق باشی
Boombastic سوالش ایده دار بود دیگه این ته ته ته احتماله 
چند بار باید بچرخه وای 
😂
ممنون از سوالت دمت گرم
 مخلصتم با مرام
(:
سلااام به همگی...
لیداجون اینجامیشه سوالای گزینه ۲ هم گذاشته بشه که من که قلم چی میدم ازاونم استفاده کنم؟؟؟
ممنون میشم عزیزم
۲۱ مهر ۹۴، ۲۱:۲۷
پاسخ:
سلام گیرم بیاد حتما میذارم!!! خواهش میکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی